Satt och bladdrade igenom nagra sidor haromdan och sag att Ryanair hade gjort en kalender dar flygvardinnorna vikt ut sig i flygplats/plan miljo.
Jag vill havda att detta ar genialiskt inte for att salja kalendrar eller att vika ut sin personal eller nagot annat fornedrande utan i marknadsforingssyfte. Dessutom har de sagt att alla intakter for de salda kalendrarna ska ga till valgorande andamal vilket givetvis ar en bra pr grej.
Alla storre medier har namnt deras namn och kalender och visat bilder fran den i redaktionell miljo, denna marknadsforing skulle kostat mangmiljon belopp och da pratar jag inte kronor utan pund. Visst har de fatt en anmalan till Eu domstolen men sadant kan de alltid losa med en ursakt och sedan ar allt bra igen.
Grattis till den byran som genomforde denna kampanjen till ett valdigt lyckat resultat!
Friday, December 14, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
Spänn fast säkerhetsbälterna för nu åker vi!
Håller med, en lysande vacker kampanj.
Stefan B
Post a Comment